- Menu podmiotowe
- Gmina
- Urząd Gminy - Referaty
- OŚW
Zakres zadań referatu
Referat Oświaty i Spraw Społecznych koordynuje pracę szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Mielec, prowadzi księgowość w zakresie planowania i wykonania budżetów szkół, udziela pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów oraz dokonuje analizy i weryfikacji wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych.
Prowadzi sprawy związane z realizacją Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w szczególności:
-
przygotowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz preliminarza wydatków do jego realizacji,
- kontrola realizacji poszczególnych zadań Gminnego Programu i składanie corocznego sprawozdania z jego realizacji,
- obsługa administracyjna Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
-
opracowywanie szczegółowych zasad wydawania i cofania zezwoleń na
prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na
miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz kontrola przestrzegania zasad
obrotu tymi napojami,
- współpraca z Pełnomocnikiem Wojewody Podkarpackiego ds. Profilaktyki Uzależnień,
-
realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w
trzeźwośc i przeciwdziałaniu alkoholizmowi należących do gminy,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
powrót...
Opublikowana przez Daniel Bryg dnia 10.01.2012. Wygasa 31.01.2019. Odsłon 795